Általános Szerződési Feltételek
A Control Pro Mérnöki Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság adatai:
Név: Control Pro Mérnöki Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Control Pro Kft.
Székhely: 1021 Budapest, Ötvös János utca 3.
Adószám: 25039326-2-41
Cégjegyzékszám: 01 09 196233
Hatályos: 2025. július 01. napjától
- Általános rendelkezések
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Control Pro Kft. (a továbbiakban: Társaság) által kiadott minden árajánlat, illetve a Társaság és partnerei (továbbiakban: Megrendelő) között létrejött szerződés szerves részét képezik, anélkül nem értelmezhetők.
1.2. A Társaság által nyújtott szolgáltatások: folyamat- és épületautomatizálás, SCADA és Energia Monitoring rendszerek, energiaelosztás, retrofit és karbantartási szolgáltatások, biztonsági vezérlések, ipari vízkezelés, vegyipari rendszerek automatizálása stb.
1.3. A Megrendelő az ajánlat elfogadásával kijelenti, hogy az érvényben lévő ÁSZF-et megismerte és elfogadja. Eltérő megállapodás írásban, mindkét fél által aláírva érvényes.
1.4. A Megrendelő saját ÁSZF-je a Társaságra nem kötelező érvényű, nem válik az ajánlat vagy a szerződés részévé, kivéve, ha a felek írásban, kifejeztetetten elfogadják.
- Ajánlatadás, ajánlati kötöttség, megrendelés, szerződéskötés
2.1. A Társaság írásbeli ajánlatot küld a Megrendelőnek. A Társaság által készített írásbeli ajánlatban szereplő árak, határidők, műszaki megoldások az ajánlatban meghatározott időtartamig érvényesek, amely alapértelmezés szerint harminc nap. Megrendelő az ajánlatban szereplő időtartamon belül jogosult az ajánlatot a kiajánlott árakon és feltételekkel elfogadni.
2.2. Az ajánlat kiadását követően a Megrendelő a berendezést/szolgáltatást írásbeli, cégszerűen aláírt megrendeléssel rendelheti meg. Az ajánlati kötöttség a megrendelés írásbeli visszaigazolásával jön létre.
2.3. Amennyiben a Megrendelő eltérő vagy új igényeket támaszt, módosításokat kér vagy lényeges kérdésekben vitatja az ajánlatban foglaltakat, a Társaság saját mérlegelése szerint elfogadhatja, elutasíthatja, vagy új ajánlatot adhat. Ebben az esetben az ajánlati kötöttség akkor jön létre, amikor a felek minden változtatásban és lényeges kérdésben megegyeztek, és azt kölcsönösen írásban megerősítették.
2.4. Az ajánlatban szereplő szerzői jogi védelem alatt álló művek, így különösen műszaki koncepciók, dokumentációk, képek, tervek, megoldások a Társaság szellemi tulajdonát képezik. Harmadik fél részére való továbbításuk kizárólag a Társaság előzetes írásos hozzájárulásával történhet.
2.5. Amennyiben a felek nem kötnek külön szerződést a teljesítés megkezdéséig a Megrendelő által aláírt, a Társaság által visszaigazolt ajánlat tekintendő a szerződésnek. Megrendelő elfogadja, hogy a teljesítés megkezdése után az általa küldött szerződést a Társaság nem köteles elfogadni. Amennyiben Megrendelő az ajánlati kötöttség beállta után eláll a megrendeléstől, az addig felmerült költségek őt terhelik.
2.6. A Társaság jogosult az ajánlatban szereplő technikai tartalmat módosítani az írásbeli visszaigazolás, vagy a szerződés létrejötte után is, amennyiben az ajánlat készítése során a Megrendelőtől nem megfelelő, hiányos vagy hibás adatokat kapott. A Társaság haladéktalanul írásban értesíti a Megrendelőt a szükséges módosításokról. Amennyiben Megrendelő nem fogadja el a szükséges módosításokat, a Társaság mentesül a módosítással kapcsolatos felelősség alól. Ebben az esetben a Társaság jogosult elállni a szerződéstől, különösen, ha a Társaság szerinti a módosítás elmulasztása emberi életet, testi épséget vagy egészséget veszélyeztetne, Társaság jogosult elállni a szerződéstől. A teljesítéssel arányosan felmerült költségek és munkadíj Megrendelőt terhelik.
2.7. A Társaság fenntartja az árváltoztatás jogát abban az esetben, ha:
• a projekt a szerződésben rögzített véghatáridőhöz képest 6 hónapot meghaladó késedelemmel zárul le, és e késedelem oka a Megrendelő érdekkörébe tartozik (pl. késedelmes adatszolgáltatás, jóváhagyás, helyszíni hozzáférés hiánya), harmadik fél hibájára vezethető vissza,
• a beszállítók, vagy alapanyag- és alkatrészárak jelentős (minimum 10%-ot meghaladó) emelkedése történik,
• a Megrendelő az ajánlat műszaki tartalmától, specifikációktól eltérő módosításokat kér
• a teljesítés során a Társaság által előzetesen írásban nem közölt, a teljesítéshez szükséges többletköltségek merülnek fel (pl. helyszíni szolgáltatások díja, közműhasználat, oktatás, hulladékszállítás), és ezek a Megrendelő érdekkörébe eső okból válnak szükségessé.
• a teljesítés során olyan költségek merülnek fel, amelyek a szerződés megkötésekor illetve az ajánlat megküldésekor nem voltak előre láthatók
• Fenti esetekben Társaság igényelheti a szerződéses ár növekedésének a megtérítését. A fenti esetekben a Társaság tájékoztatja a Megrendelőt arról, hogy a fenti esetek valamelyike bekövetkezett és, hogy ennek milyen kihatása van a szerződéses árra illetve egyéb szerződéses feltételekre. Ameddig ezen kérdésekben nem születik megegyezés a Társaság és a Megrendelő között, addig a Társaság a munkavégzését felfüggesztheti, amellyel kapcsolatban a Megrendelő semmilyen igényt nem támaszthat.
2.8. A megrendelés visszautasítható, ha:
• a Megrendelő a Társasággal korábban kötött szerződésével kapcsolatban nem teljesítette pénzügyi vagy átvételi kötelezettségeit,
• a Megrendelő fizetési kötelezettségét a meghatározott határidőn belül nem teljesítette, és ezzel tartozása áll fenn a Társasággal szemben
• Felek nem tudnak megállapodni az ajánlat vagy szerződés lényeges elemeiben
• Megrendelő más módon megsértette az ÁSZF-et.
2.9. A Társaság részéről biztosított dokumentáció – külön megállapodás hiányában – az alábbiakat tartalmazza:
• Használati / kezelési utasítás
• Elektromos terv (ha szerepel az ajánlatban)
• CE nyilatkozat
• Tervezői, kivitelezői nyilatkozat (ha szükséges)
2.10. További dokumentációk (pl. FMEA, biztonságtechnikai kockázatelemzés) külön megállapodás és díjazás tárgyát képezik.
- Szállítási és teljesítési feltételek
3.1. A szállítás határideje minden esetben az ajánlatban és/vagy visszaigazolásban rögzített egyedi megállapodás alapján kerül meghatározásra.
3.2. A teljesítés helye, amennyiben másként nem kerül rögzítésre, a Társaság telephelye (EXW – INCOTERMS 2020 szerint). A szállítás egyedi ajánlati feltételeink szerint kerül definiálásra.
3.3. A teljesítés részszállítások formájában is történhet.
3.4. A Megrendelő köteles a teljesítést követően a terméket és/vagy szolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb három munkanapon belül mennyiségi és látható minőségi szempontból ellenőrizni, és az esetleges kifogásait írásban jelezni. A teljesítés joghatásai (pl. számlázás) a kifogástól függetlenül beállnak, kivéve, ha a szerződés vagy jogszabály teljesítési igazolást ír elő. A három munkanapos határidő a jótállási / garanciális igényérvényesítést nem érinti.
„A számla kiállításának jogalapja a teljesítés ténye, nem a Megrendelő általi átvétel visszaigazolása, kivéve ha szerződés vagy jogszabály teljesítési igazolást ír elő.”
3.5. Ha a Megrendelő nem veszi át a szállítmányt a meghatározott határidőn belül, a Társaság jogosult raktározási díjat felszámolni és/vagy a szerződéstől elállni, valamint számlát kiállítani.
3.5.1. A raktározási díj mértéke bruttó 1.500 Ft/csomag/nap, a csomagolási egységek alapján, de legalább bruttó 3.000 Ft/nap teljes rendelésre vetítve.
3.6. A díj számítása a teljesítési határidőt követő harmadik munkanaptól kezdődik.
3.7. Helyszíni teljesítés esetén a Megrendelő köteles biztosítani a szükséges infrastruktúrát (pl. hozzáférés, áramellátás, emelőgép, biztonságos munkakörnyezet stb.).
A szolgáltatás teljesítésének minősül a hibakeresés, javítás vagy telepítési kísérlet elvégzése, függetlenül attól, hogy a Megrendelő által a Társaság rendelkezésére bocsátott, a Megrendelő tulajdonát képező eszközök visszaküldése mikor történik meg.
A Társaság jogosult az átvett eszközöket kizárólag a teljesítés igazolása és a megrendelt szolgáltatásról kiállított számla teljes kiegyenlítése után visszaküldeni. - Fizetési módok, feltételek
4.1. Fizetési mód: banki átutalás, a számlán megjelölt bankszámlaszámra.
4.2. Fizetési határidő: eltérő megállapodás hiányában a számla kiállításától számított harminc naptári nap.
4.3. A Társaság előleget kérhet, különösen egyedi gyártás, importbeszerzés vagy jelentős értékű megrendelés esetén. Az előleg mértéke és a fizetési feltételek az ajánlatban vagy a megrendelés visszaigazolásában kerülnek rögzítésre.
4.4. Megrendelő nem jogosult a Társaság előzetes, írásos hozzájárulása nélkül a kiállított számlában szereplő összeg visszatartására, bármilyen összeg vagy díj beszámítására, abban esetben sem, ha azt saját maga jogosnak véli. - Tulajdonjog-fenntartás
5.1. A Társaság a leszállított termékek tulajdonjogát fenntartja mindaddig, amíg a teljes vételár és minden kapcsolódó költség (pl. szállítás, telepítés, késedelmi kamat) hiánytalanul kifizetésre nem kerül.
5.2. A Megrendelő a tulajdonjog-fenntartás ideje alatt nem jogosult a termékeket elidegeníteni, megterhelni, zálogba adni, harmadik fél birtokába vagy tulajdonába átadni.
- Garancia, szavatosság
6.1. A Társaság a saját teljesítésében nyújtott szolgáltatásokra (pl. programozás, konfigurálás, beüzemelés) a teljesítéstől számított 12 hónap garanciát vállal. Plusz garancia vásárlása egyedi ajánlati feltételeinknek megfelelően.
6.2. A Társaság a leszállított hardvereszközökre és rendszerelemekre vonatkozó garanciát kizárólag az adott gyártó vagy beszállító által biztosított garanciális időtartam és feltételek szerint tud biztosítani. Ezen garanciális feltételeket a Társaság az ajánlatban vagy a mellékelt dokumentációban rögzíti.
6.3. A Társaság a hardvereszközökre vonatkozóan külön jótállást nem vállal.
6.4. A Megrendelő a szerződés elfogadásával tudomásul veszi, hogy a garancia mértéke és terjedelme eltérhet a szolgáltatások és a hardverelemek esetében.
6.5. A garancia érvényesítése kizárólag rendeltetésszerű használat és dokumentált karbantartás mellett vehető igénybe.
6.6. Megrendelő köteles az esetleges hibákat írásban, részletes leírással és fotó és/vagy videó dokumentációval bejelenteni. A Társaság vállalja, hogy tizenöt munkanapon belül reagál a bejelentésre.
6.7. A garancia nem terjed ki a természetes elhasználódás, helytelen, nem rendeltetésszerű használat, szakszerűtlen beavatkozás, vis maior esemény, karbantartás elmulasztás vagy a Megrendelő hibájából eredő meghibásodások esetén.
6.8. A Társaság döntése alapján a hibás termék kijavítása, cseréje vagy a hiba értékének megfelelő jóváírás történik. Amennyiben a Megrendelő természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el, a fogyasztóvédelmi törvények előírásainak megfelelően történik a garancia érvényesítése.
6.9. A Megrendelő által biztosított, vagy harmadik féltől származó eszközök, hardverelemek, valamint azok módosításai esetén a Társaság nem vállal garanciát, felelősséget vagy szavatosságot. A Megrendelő saját felelősségére köteles az általa biztosított eszközök megfelelő műszaki állapotáról gondoskodni. Amennyiben a Megrendelő vagy harmadik fél a Társaság tudta és írásbeli engedélye nélkül módosítja a hardvert vagy szoftverkörnyezetet, a Társaság garanciális és szavatossági kötelezettségei megszűnnek. - Szellemi tulajdon, dokumentáció
7.1. A Társaság által készített tervek, szoftverek, forráskódok, műszaki leírások, dokumentációk és know-how a Társaság kizárólagos szellemi tulajdonát képezik.
7.2. Ezen szellemi alkotások bármilyen formában történő felhasználása, másolása, átdolgozása, nyilvánosságra hozatala vagy harmadik fél részére történő átadása kizárólag a Társaság előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges a Felek által írásban megállapodott feltételek szerint, illetve terjedelemben.
7.3. A Megrendelő sem felhasználási sem tulajdonjogot nem szerez a Társaság szellemi alkotásai felett, kivéve, ha a szerződés erre külön rendelkezést tartalmaz. Ilyen rendelkezés esetén sem jogosult a Megrendelő a Társaság által készített szoftvereket, terveket, forráskódokat, műszaki leírásokat, dokumentációt, know-how-t illetve egyéb szerzői jogi védelem alatt álló művet semmilyen módon felhasználni, amíg a Megrendelő a fizetési kötelezettségének határidőben maradéktalanul nem tett eleget. A jogosulatlan használat ebben az esetben is a Társaság szellemi tulajdonhoz fűződő jogainak megsértését jelenti. Amennyiben Megrendelő harmadik személyeknek továbbadja vagy értékesíti a szoftverek és szoftverfunkciókat köteles a fentieket belefoglalnia a velük kötött szerződésébe, és tudomásukra hozni.
7.4. A Társaság által fejlesztett és lezárt programblokkok, SCADA, PLC és egyéb vezérlő szoftverek, valamint egyéb szellemi termékek know-how védelem alatt állnak. A Megrendelő ezeket kizárólag az adott, a rendszerhez tartozó eszközön jogosult használni (amin fut), és semmilyen formában nem jogosult azokat másolni, módosítani, terjeszteni, továbbfejleszteni vagy harmadik fél számára hozzáférhetővé tenni a Társaság előzetes, kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül.
7.5. A fenti feltételek megsértése esetén a Társaság jogosult kártérítési igénnyel élni a Megrendelővel szemben. A kártérítési igény magában foglalhatja az esetleges bevételkieséseket, a jogsértéssel összefüggésben felmerült károkat, valamint a jogsértés megszüntetéséhez kapcsolódó jogi eljárások költségeit. Amennyiben a Megrendelő a fenti 7.1-7.4 pontokban foglalt kötelezettségeket megsérti, úgy a Tásaság a jogosulatlan használat időtartamára jogosult a nettó szerződéses ár 0,1%/nap összegű kötbér érvényesítésére.
7.6. A Társaság az általa megbízott alvállalkozók munkáért teljes körű felelősséget vállal, úgy, mintha azt saját maga végezte volna el. Az alvállalkozók nem jogosultak önállóan Megrendelővel a kapcsolattartásra, szerződésmódosításra vagy nyilatkozattételre, kivéve, ha erre írásos meghatalmazással rendelkeznek.
7.7. A CE-jelölés kizárólag a Társaság által szállított, fejlesztett és integrált berendezésekre, illetve a Társaság saját munkavégzésére vonatkozik. A Megrendelő által biztosított komponensek, illetve más gyártók által készített részegységek CE-megfelelőségéért a Társaság nem vállal felelősséget.
7.8. A szoftverek frissítése, távoli elérése (VPN), karbantartása kizárólag külön megállapodás és díjazás alapján történik, melyet az ajánlatban vagy külön szerződésben rögzítenek a felek.
7.9. Kommunikációs nyelv: A Társaság ajánlatai, dokumentációi, szoftverei, oktatásai és kommunikációja alapértelmezetten magyar nyelven történnek. Amennyiben a projekt idegen nyelvű teljesítést igényel (pl. angol), azt az ajánlatban külön fel kell tüntetni. A fordításból eredő esetleges értelmezési eltérésekért a Megrendelő felel, kivéve, ha a fordítást a Társaság biztosította7.14. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a szerződésben szereplő részszámlák vagy előlegszámlák határidőre nem kerülnek kiegyenlítésre, vagy a Megrendelő oldalán fennálló együttműködési kötelezettségek nem teljesülnek a Társaság jogosult a munkavégzést felfüggeszteni, a szerződésben megállapodott ütemezést módosítani, vagy súlyos mulasztás esetén a projektet lezártnak tekinteni. Az ebből eredő költségnövekedés és a teljesítési határidő eltolódása miatti felelősség a Megrendelőt terheli.
7.10. Amennyiben a projekt titoktartási kötelezettség alá esik, a felek külön írásbeli titoktartási megállapodást (NDA – Non-Disclosure Agreement) kötnek, amely nem képezi jelen ÁSZF részét, de annak mellékleteként értelmezhető.
7.11. A Társaság különleges, nem szokványos munkakörülmények között végzett projektek (például: külföldi munkavégzés, veszélyes üzemek) esetén fenntartja magának a jogot arra, hogy az adott projekt egyedi feltételeit külön záradékban rögzítse. Ezek a feltételek az ajánlat, illetve a szerződés elválaszthatatlan részét képezik, és azok elfogadása nélkül a szerződés nem lép hatályba.
7.12. Helyszíni munkavégzés szükségessége esetén a Megrendelő köteles a belépés, illetve a munkavégzés feltételeiről előzetesen írásban tájékoztatni a Társaságot, biztosítani a munkavégzés feltételeit, az esetlegesen szükséges egyedi munkavédelmi oktatásokat, valamint a helyszíni munkavégzést érintő változásokról haladéktalanul írásban tájékoztatni a Társaságot. A Megrendelő köteles biztosítani a munkaterületen a szükséges védőeszközöket is.
7.13. A felek közötti hivatalos kommunikáció – eltérő rendelkezés hiányában – írásban történik, beleértve az e-mailes kommunikációt is. A Társaság által küldött e-mail akkor minősül kézbesítettnek, amikor a Társaság szerveréről elküldésre kerül, illetve akkor kell megérkezettnek tekinteni, amikor a Társaság szerverére megérkezik.
7.14. A Megrendelő kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság a projekt teljesítését referenciaként, valamint a Megrendelő nevét és logóját marketinganyagaiban, weboldalán – idő- és térbeli korlátozás nélkül – feltüntesse. Amennyiben a Megrendelő ezt nem kívánja engedélyezni, erről írásban nyilatkozhat.
- Karbantartás, rendelkezésre állás
8.1. A Társaság karbantartási és rendelkezésre állási szolgáltatásokat is nyújt, amelyek részletes feltételeit és díjazását a Felek külön, írásbeli megállapodásban rögzítik. Írásbeli megállapodás hiányában ilyen kötelezettség a Társaságot nem terheli.
8.2. A hibabejelentésre és reagálási időre vonatkozó részletes feltételek a karbantartási szerződésben kerülnek meghatározásra.
8.3. Garanciális időn túli meghibásodások esetén a Társaság a Megrendelő külön írásbeli kérésére díjazás ellenében javítási szolgáltatásokat nyújt.
- Felelősség, vis maior
9.1. A Társaság kizárja felelősségét minden közvetett kárért (pl. elmaradt haszon, termeléskiesés, adatvesztés stb.).
9.2. A közvetlen károkért vállalt felelősség felső határa a megrendelés nettó értékének 20%-a de legfeljebb a Társaság felelősség biztosításának fedezeti értéke mely jelenleg 60 millió Forint. Kivételt képez ez alól, ha szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartása miatt keletkezett.
9.3. A Társaság kizárja a közvetlen kárért való felelősségét abban az esetben, amennyiben a kár Megrendelő, vagy vele közvetlen kapcsolatban álló fél oldalán történő mulasztásból, szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából ered.
9.4. Vis maiornak minősül minden olyan előre nem látható, a felek érdekkörén kívül eső esemény, amely megakadályozza vagy késlelteti a szerződés teljesítését, és amely nem vezethető vissza a felek mulasztására. Ilyen különösen, de nem kizárólagosan: természeti katasztrófa (árvíz, földrengés, tűz), háborús vagy terrorcselekmény, állami vagy hatósági intézkedések (pl. exporttilalom, zárlat), világjárvány, sztrájk, globális ellátási lánc zavar, valamint az ezek következtében előálló alapanyaghiány vagy logisztikai lehetetlenség.
9.5. Vis maior esetén a teljesítési határidő automatikusan meghosszabbodik a fennállás idejével, kivéve, ha a vis maior következtében a teljesítés lehetetlenné válik. A felek kötelesek erről egymást haladéktalanul írásban tájékoztatni.
9.6. A Társaság által vállalt felelősség az alábbi kategóriák szerint kerül korlátozásra:
• Kereskedelmi szállítások esetén: legfeljebb a teljes nettó vételár 100%-áig.
• Programozási és mérnöki szolgáltatások esetén: legfeljebb a megrendelés nettó értékének 50%-áig.
• Helyszíni kivitelezési munkák, rendszerintegráció esetén: legfeljebb a szerződés nettó értékének 10%-áig, de maximum 5.000.000 Ft-ig.
• Karbantartási és hibaelhárítási szolgáltatások esetén: legfeljebb a szerződés nettó értékének 10%-ig, de maximum 5.000.000 Ft-ig.
A fenti felelősségkorlát nem vonatkozik a szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozott károkra.
- A szerződés megszűnése, felmondás, elállás
10.1. Bármely fél jogosult a szerződést írásban, indoklással felmondani, ha a másik fél a szerződésből eredő kötelezettségét megszegi, és a felszólítást követő 5 (öt) munkanapon belül sem orvosolja a szerződésszegést.
10.2. A felmondás jogszerűsége esetén a felek elszámolnak egymással. A Megrendelő köteles megtéríteni a már elvégzett munkák arányos ellenértékét, valamint a Társaságnál felmerült igazolt költségeket és ráfordításokat.
10.3. A Megrendelő az elállás jogával csak az ajánlati kötöttség beállta a teljesítés megkezdése előtt élhet, ezt követően a szerződés kizárólag közös megegyezéssel szüntethető meg, vagy a 10.1 pont szerint felmondható.
10.4. Vis maior esetén a felek jogosultak a szerződéstől elállni vagy azt felmondani, amennyiben az akadályozó körülmény 30 naptári napot meghaladó ideig fennáll. Az elszámolás feltételei továbbra is érvényesek.
- Jogviták, záró rendelkezések
11.1. A felek a vitás kérdéseket elsődlegesen békés úton kívánják rendezni. Amennyiben a békés vitarendezés nem vezet eredményre, úgy a Budai Központi Kerületi Bíróság vagy a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagosan illetékes a jogvita eldöntésére. Felek a magyar bíróság joghatóságát és a magyar jogrend alkalmazását kötelező érvényűnek tekintik.
11.2. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) és a vonatkozó magyar jogszabályok az irányadók.
11.3. A Társaság fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítsa. A módosított változat a www.controlpro.hu weboldalon kerül közzétételre és a közzététel napjától hatálybalép. - Panaszkezelés
11.4. Control Pro Kft. célja, hogy minden megrendelést a lehető legmagasabb szakmai színvonalon teljesítsen. Ennek ellenére előfordulhatnak olyan esetek, amikor a Megrendelő panasszal kíván élni.
11.5. A Megrendelő jogosult panasszal élni a teljesítéssel, a számlázással vagy egyéb szerződéses kérdésekkel kapcsolatban. A panaszt írásban szükséges megküldeni az alábbi elérhetőségre:
info@controlpro.hu
A Társaság a panasz beérkezésétől számított legfeljebb tíz munkanapon belül írásban válaszol, és lehetőség szerint orvosolja a panaszban foglaltakat. - Adatkezelés
12.1. A szerződés teljesítése érdekében szükség van rá, hogy a Társaság a Megrendelő nevében aláíró(k) bizonyos személyes adatait kezelje. A Társaság a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott adatokat kizárólag a szerződés teljesítése, kapcsolattartás, ajánlatadás, szállítás, számlázás, valamint jogszabályi kötelezettségek teljesítése céljából kezeli.
12.2. A Társaság az adatokat harmadik személy részére kizárólag a jogszabályi kötelezettségeinek teljesítése, vagy a szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékben adhatja át (pl. könyvelés, futárszolgálat, informatikai szolgáltató).
12.3. A Társaság az adatkezelés során a vonatkozó hatályos adatvédelmi jogszabályokat – különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletét (GDPR) – maradéktalanul betartja.
12.4. Az érintettek jogosultak kérelmezni a rájuk vonatkozó adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, valamint tiltakozhatnak az ilyen adatok kezelése ellen.
12.5. A Társaság részletes adatkezelési tájékoztatója elérhető a www.controlpro.hu weboldalon vagy külön kérésre megküldésre kerül.
12.6. A Társaság az adatkezelés során technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz az adatok védelme érdekében, ideértve a jogosultságkezelést, titkosított kommunikációt és az adatokhoz való hozzáférés naplózását. Az adatokat harmadik országba nem továbbítja, kivéve, ha erre jogszabály kötelezi vagy a Megrendelő ezt kifejezetten kéri.